top of page
Sök
Svensk Destinationsutveckling AB partnerägt sedan 31 mars 2014
Svensk Destinationsutveckling AB bildades 2011 av VisitSweden, Svensk Turism och Swedavia för att säkerställa att den Nationella...
2 apr. 20143 min läsning
Nylansering och spridning av den nationella strategin för svensk besöksnäring på www.strategi2020.se
Arbetet med att implementera Nationell strategi för besöksnäringen – hållbar tillväxt för företag och destinationer går in en ny fas. Nu...
8 dec. 20102 min läsning
Svensk Turism presenterar nationell strategi för besöksnäringen:
Ny modell för destinationsutveckling ger besöksnäringen fart Idag i Almedalen presenterar Svensk Turism AB den strategi för...
7 juli 20102 min läsning
Kraftig ökning av turistexporten 2007
Den totala svenska turistkonsumtionen ökade under 2007 med drygt 4 procent till totalt 237 miljarder kronor. Sysselsättningen steg med 8...
30 juni 20081 min läsning
Flygplatserna är en förutsättning för turism
Att lägga ned flygplatser i Sverige av miljöskäl gör ingen skillnad för flygets globala miljöpåverkan, men innebär en dramatisk...
25 juni 20082 min läsning
bottom of page